Witamy na stronie internetowej Przedszkola Miejskiego Nr 1 w Mielcu im. Kubusia Puchatka
Strona główna >>> Konsultacje indywidualne z wychowawcami

Głównym celem współpracy rodziców i nauczycieli jest zapewnienie jednolitego oddziaływaniana dzieci ze strony rodziny i przedszkola.

Konsultacje pedagogiczne jako kontakty indywidualne są uzupełnieniem i wzbogaceniem kontaktów zbiorowych. Ich tematem są nie tylko sytuacje wychowawcze czy życiowe ogółu dzieci w danej grupie lub przedszkolu, ile różne sprawy związane z każdym z nich oddzielnie.

Podczas takich spotkań nauczyciele i rodzice mogą poddać głębszej refleksji i analizie sposoby zachowania się konkretnego dziecka, warunki jego życia w domu, powodzenia lub niepowodzenia w przedszkolu, trudności wychowawcze.
Rodzice/opiekunowie mają możliwość kontaktów z nauczycielkami poszczególnych oddziałów na bieżąco - według wykazywanego przez Rodziców zainteresowania. Zawsze w takiej sytuacji uzyskają informacje o rozwoju swojego dziecka, jego postępach i zachowaniu. Zawsze także można umówić się wcześniej (w dogodnym terminie) na indywidualną rozmowę z konkretnym nauczycielem.


Grupa I - Ewa Sasor, Danuta Podraza, Olga Garncarz


Grupa II - Dorota Rudolf, Anna Łącz - Gaj

 

Grupa III - Agata Duracz, Józefa Buziak



Grupa IV -   Marta Koźbiel, Marta Świętoń

 

Grupa "0" - Elżbieta Ciejka

 

kontakt za pomocą poczty elektronicznej Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.



Kontakty w "cztery oczy" stanowią dużą pomoc w ustaleniu właściwego postępowania z danym dzieckiem i w unikaniu błędów, na jakie narażeni są w swej pracy nauczyciele i rodzice. Odgrywają też niemałą rolę w zdobywaniu przez nich informacji o różnych zasługujących

na uwagę kwestiach, związanych z zachowaniem i postępami w rozwoju dziecka, a także niekiedy z jego szczególną sytuacją losową. Prowadzenie konsultacji pedagogicznych przyczynia się do zacieśnienia więzi emocjonalnych między nauczycielem i rodzicem, a także przewartościowanie wzajemnych postaw: istniejącej nieufności zrodzonej z nieśmiałości lub złych doświadczeń rodziców. Taka rozmowa jest procesem wzajemnego oddziaływania a nie tylko zwykłą wymianą myśli i uczuć.